Spatec svarer på dårlig omtale..

13. September valgte jeg å gi Spatec Norge Lier en dårlig omtale på Facebook.

Årsaken er deres måte å snakke dårlig om konkurrenter og deres produkter isteden for å ha fokus på sine egne. Under kan du lese hva som ble skrevet av blogger og Spatec sitt tilsvar. Jeg har selvsagt gitt tilsvar tilbake igjen.

Arne Leon Bjørndal skrev 13. September 2016:

Jeg har jobbet med salg i over 20 år har lært meg en viktig ting, noe alle selgere burde kunne. Selg heller opp dine egne produkter istedenfor å snakke ned om konkurrentene sine.

Jeg har i løpet av mine 38 år aldri opplevd så mye «dritt» snakking om en konkurrent sine produkter, samt om selskapet Sunbelt Spas. En blogg er nå laget og du kan lese hele historien om min erfaring med Spatec. spablogg.no

Spatec sitt svar 15. September 2016:

Da fikk vi i Spatec vår første 1'er, fortjent eller ikke.Det er godt det ikke kom fra en som har vært kunde i 5,10 eller 15 år. Det hadde vært trist. Vi er selvfølgelig enig i at man skal selge egne produkter, og ikke rakke ned på andre.Samtidig som en selger ikke skal "overselge" eller "ta munnen for full." Vi har drevet med salg i en del år vi også.Det er ofte slik at en sak har to sider. Det har denne "saken "også.For de som er spesielt interessert ( vi tviler på at det er mange) kan mailkorrespondanse fremvises.Der vil det fremkomme et mer nyanser bilde av "saken". Det stod også i en av mailene at våre bad gulner.Det er tullprat om det må komme fra noen.Oppnevner man seg selv som dommer bør man ikke bare være på den ene siden...Noe av det vi snakket om var isolasjon. På generelt grunnlag kommer vi aldri til å gi oss på at mye isolasjon isolerer bedre enn lite isolasjon.I varme strøk, og innendørs vil ikke dette påvirke driftskostnadene nevneverdig.MEN ved utendørs helårsbruk i Norge er dette et vesentlig poeng for å redusere driftskostnadene. Isolasjons-evne kan uttrykkes via en "K-verdi", en objektiv måling som ikke kan "sminkes"av oss eller andre.mer isolasjon bidrar til mindre strømforbruk.Punktum.Strømforbruk på massasje-bad og motstrømsbasseng kan på en enkel måte måles.Selger kan også fysisk vise fram badets isolasjon.Det er bassengeier som betaler strømregningen,ikke selger.

En sak har alltid to sider, men i denne saken handler det om at Spatec har vist dårlig oppførsel ovenfor en konkurrent som har gjort at de selv mistet en potensiell kunde.

Det nevnes i innlegget til Spatec at noen har påstått at deres basseng gulner. Dette medfører ikke riktighet og under kan dere se korrespondansen. Det var min egen research som førte til at jeg skrev at plast gulner, at det gjelder bassengene til Spatec har jeg ikke uttalt meg om.

En av mange kilder som sammenligner plast mot Akryl:

http://www.canadianspacompany.com/no/why-we-use-lucite-acrylic-in-hot-tubs/

– Styrke, holdbarhet og seighet til å tåle hyppig bruk
– Motstand mot daglig slitasje, flekker, og overfladiske riper
– Motstand mot UV, tøffe værforhold, og mange husholdningskjemikalier
– Lettere å rengjøre med Microban® antimikrobiell produktbeskyttelse for å holde spa renere mellom rengjør
– Akryl farger som ikke vil falme over tid
– Glatte overflatestrukturer som føles behagelig mot huden

Når det gjelder isolasjon kan det godt være at Spatec har rett at deres basseng er noe bedre isolert en f.eks Sunbelt Spas. Det er også riktig at det er forbrukeren som må ta kostnaden på dette. Men er Spatec sine basseng så mye bedre isolert at deres basseng skal koste 120.000,- mer? For kr 120.000,- kan jeg bruke 2000 kilowatt hver måned i 5 år! Jeg mener altså at dersom man skal bruke isolering som et argument, så må man først være konkurransedyktig på pris. Denne sannheten kan heller ikke "sminkes på" som Spatec skriver.

E-post korrespondanse 23. August 2016:

mailkorr01

 

korresponanse_spatec

Legg igjen en kommentar