Nå begynner problemene..

Rett før sommerferien merket vi at massasjedelen tappet seg for vann sakte men sikkert, det var en lekkasje et sted og vi finner ikke ut hvor! Saken ble meldt inn til SunbeltSpa som be meg åpne panelene og lete etter lekkasjen. Etter å ha åpnet et par av sidepanelene kunne jeg ikke finne tegn til noen lekkasje, annet at det var fuktig på betongen under.

Fylt opp med vann mandag 19.08 klokken 20.00. Se lenger ned hvor mye som er lekket ut på 23 timer.

Så kom sommeren!

Lekkasjen var såpass liten, at det var ikke så lett å se så mye til det når bassenget ble brukt daglig. Nå som sommeren er over og bassenget har stått 1 uke uten å blitt brukt, så fant jeg det halvfullt igjen.

Kontaktet SunbeltSpa

Etter flere forsøkt på å lokalisere hvor lekkasjen kom ifra, så sender jeg en e-post 15. August til SunbeltSpa:

Melding: Hei, jeg var i kontakt med dere tidligere i sommer angående spadelen på vårt Energy Swimspa som lekker vann. Nå har vi bruke badet såpass mye at vi ikke har sett så mye til lekkasjen. Nå som det står rolig ser vi at det fortsatt lekker et sted, men vi klarer ikke å finne ut hvor lekkasjen er. Fra forrige onsdag til i går ettermiddag har halvparten lekket ut. (Vi har vært bortreist, derfor vi oppdaget det først i går. Jeg har fylt det opp igjen og ser allerede nå at kanskje 100 liter er borte. (På under 24 timer) 

Jeg kjøpte nye lokk av dere før sommeren, og ser allerede at lokket over spadelen fylles med vann. Vi har behandlet lokkene som gull etter vi fikk nye og jeg må si meg svært skeptisk til kvaliteten på disse lokkene. Har dere andre lokk som ikke trekker til seg vann på denne måten? 

Jeg ber om assistanse. Dere kan ringe meg på *** ** **. "

Arrogant type fra Sunbeltspa

Jeg forsøkte også å ta kontakt med servicetelefonen til SunbeltSpa pr telefon og personen i andre enden var lite imøtekommende. Han ba meg finne ut hvor lekkasjen var, selv etter at jeg påpekte at jeg har forsøkt dette flere ganger. Han virket ganske uinteressert og sa at han vare ale på jobb, resten av serviceavdelingen var sykemeldt.

Har enda ikke hørt noe.. Jeg begynner å bli litt bekymret over kvaliteten, selv om SunbeltSpa så langt har løst alle problemen, så er ikke bassenget eldre en 2 år og 10 måneder. Et basseng til 389.000,- skal vel holde lenger?

Lokkene fyller seg med vann!

Jeg fikk levert 3 helt nye lokk fra SunbeltSpa rett før sommerferien, to av de er nå fulle av vann og begynner å bli tunge som bly. Før dette er 2 byttet på garanti. Dette er ikke bra nok, at lokk kan bli slitt er en ting, men her er kvaliteten merkbar dårlig. Er det andre med samme erfaring, del det gjerne her.

Så mye har bassenget lekket på 23 timer..

Tirsdag 20.08 kl 19.00

Det virker som det lekker når pumpene går. Jeg har testet å skru av bassenget og merker ingen ting til lekkasjen da.

Holder dere oppdatert...

Jeg venter spent på hvor lang tid det tar før SunbeltSpa tar kontakt og får fikset problemet. Nattefrosten er ikke så alt for langt unna, selv om det er meldt sommer igjen til helgen. 🙂

Oppdatering 26. August: Fortsatt ingen som har tatt kontakt!

I dag er det 11 dager siden jeg meldte inn at bassenget lekker vann, ingen har tatt kontakt verken på e-post eller telefon. Jeg har nå tappet ned bassenget som jeg fikk beskjed om å gjøre pr telefon. Dette er RETT OG SLETT ikke GODT NOK SunbeltSpa! Jeg venter i spenning hvor lang tid det skal ta før de følger opp...

Oppdatering Tirsdag 24. September

Etter at jeg sendte en vennlig påminnelse på mail 27. August ble jeg kontaktet av SunbeltSpa. Stian hadde ikke tatt saken videre og alt hadde gått i glemmeboken. Men de lovet nå å komme på besøk og få dette fikset. Siden jeg var på vei til USA måtte dette vente til jeg var tilbake.

Fredag 13. September kom de på besøk og etter flere timer konkluderte de med at det var noen pakninger på et par pumper som var gåen. Akkurat disse pakningene hadde de ikke på lager og de måtte komme tilbake mandag.

Mandag 16 kom Stian fra Sunbeltspa og serviceobben ble utført mens jeg var på jobb. Når jeg kom tilbake i tretiden var bassenget tomt og beskjeden fra kona var at det nå bare var å fylle det opp og sette det på. Nå skulle alt være ok.

Mandag 23. September

Problemene fortsetter...

Onsdagen 18. September tok jeg meg et bad og alt så ut til å virke som det skulle gjøre. Men dessverre når jeg skulle sjekke vannkjemien mandag 23. September var bassenget nesten tomt igjen! Det lekker like mye som før! 🙂

Bilde av bassenget halvfullt mandag 23. September. SunbeltSpa massasjebad med lekkasje.

Heldigvis er SunbeltSpa allerede på vei og jeg får bare krysse fingrene for at de klarer å fikse det denne gangen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *